Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Nja, det gick inte så bra

Av Hillevi - 4 januari 2012 19:19

Jag hade förutsättningarna att lyckas med vårt fikabesök, LCHF kokostoppar som är jättegoda. Men våra vänner hade med sig en fruktgräddtårta... Den såg ju så god ut att jag bara måste smaka lite. Så det gjorde jag, en liten bit. Eftersom det är mycket grädde i tårtan och lite bär så fanns det inte plats för allt för mycket socker men det var nog alldeles för mycket i alla fall. Jag tog åtminstone inte om så jag är glad för det lilla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hillevi - 15 januari 2012 16:29

Idag har det varit lungt här hemma. Jag var och handlade på förmiddagen och har bakat hela eftermiddagen.   Jag provade några nya recept jag hittat på olika LCHF kakor. Det ena var en choklad och kokoskaka som lät väldigt god men som smakade hems...

Av Hillevi - 11 januari 2012 17:02

Idag har jag ätit en svampomelett till lunch. Det är världens enklaste men godaste sak att göra, och snabbt går det.   Ingredienser 2 ägg en skvätt grädde salt champinjoner smör färskost med vitlök och örter en skvätt grädde   G...

Av Hillevi - 10 januari 2012 18:00

Jag var ute med en kompis idag och åt lunch. Hon har, liksom jag, alltid kämpat med vikten men skillnaden är att hon har lyckats att ta tag i problemet och blivit smal. För henne startade en träningsfrenesi för några år sedan som har hållt i sig. Hon...

Av Hillevi - 9 januari 2012 22:10

Idag började jobbet igen. Kul att träffa alla efter 2 veckors ledighet men efterosm ajg även hade sonen med mig idag så stannade vi inte så länge. Istället blev det lunch på Mcdonalds där jag tog en Mcchiken och plockade bort brödet och delar av pane...

Av Hillevi - 8 januari 2012 17:04


IDag har jag städat undan julsakerna här hemma. Jag hade även julgardiner iår så dessa har bytts ut till nya fina gardiner. Men i vårt sovrum hade jag inte några som passade mitt nya lila tema så jag tog två gamla gardiner och sydde om de. Det blev j...

Presentation


Följ mig på min viktresa, helst vill jag gå ner 10kg innan årsskiftet! Kommentera gärna, kom med råd, berätta om dig eller peppa gärna!

Mina mål

Mål nr 1:

Bli hälsosammare genom att äta LCHF och hålla mig till det

 

Mål nr 2:

Träna regelbundet, helst 2 ggr i veckan

 

Mål nr 3:

Gå ner 10kg under 2012

Omröstning

Vad tycker du om nyårslöften?
 Självklart ger jag nya löften varje år!
 Humbug! Nyårslöften är bara löjligt.
 Jag vill ge löften men håller de sällan.

Gästbok

Min viktföränding

Kategorier

Arkiv

Länkar

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards